AC Sparta Praha

Ekonomická bilance sezony 2015/2016

Úvod - Novinky - Zpravodajství - Ostatní

31. 1. 2017 | 12:31zpět na seznam novinek

Společnost AC Sparta Praha fotbal, a.s. realizovala v uplynulé sezoně ztrátu ve výši 129 704 tisíc Kč. Na hospodářském výsledku se v sezoně 2015/2016 projevil zejména fakt, že v rámci tohoto období nebyl zaúčtován žádný výrazný hráčský transfer směrem do zahraničí. Naopak významně vzrostly obchodní příjmy.

Auditované výsledky hospodaření byly schváleny na řádné Valné hromadě AC Sparta Praha fotbal, a.s. v závěru minulého kalendářního roku. Ztráta, kterou Sparta v uplynulém hospodářském roce zaznamenala, neměla a nemá žádný negativní dopad na provoz a další aktivity klubu.

A-tým AC Sparta Praha odehrál v ročníku 2015/2016 celkem 53 soutěžních utkání, 30 v nejvyšší domácí soutěži, 7 v MOL Cupu, 2 duely v předkole Ligy mistrů UEFA a 14 střetnutí v Evropské lize. Sezonu zakončili svěřenci tehdejšího trenéra Zdeňka Ščasného s celkovou bilancí 30 vítězství – 10 remíz – 13 porážek.

Klub v sezoně 2015/2016 nezaúčtoval žádný významný transfer směrem do zahraničí. Pavel Kadeřábek odešel do Německa v dřívějším období, přestupy dalších odchovanců sparťanské akademie Ladislava Krejčího, Patrika Schicka a Jakuba Brabce budou zaneseny do ročníku následujícího.

Jednoho z nejvýznamnějších úspěchů v novodobé historii klubu dosáhlo mužstvo kapitána Davida Lafaty v UEFA Evropské lize, v které nejen, že postoupilo až do čtvrtfinále, ale až do dubna bylo neporaženým celkem. Celkové příjmy vyplývající z účasti ACS v mezinárodních soutěžích byly více než 219 milionů korun.

Tituly ve svých soutěžích získaly mimo jiné juniorka a mužstvo U19. Tým nejstarších dorostenců svoji soutěž vyhrál se ziskem 90 bodů při skóre 129:38.

Obchodní příjmy společnosti činily dohromady 290 milionů korun (bez vlivu transferů a příjmů z evropských pohárů). Z toho 206 milionů tvořily příjmy za reklamu, pronájem stadionu a ze vstupného. Meziročně se jednalo o nárůst o více než 90 milionů korun, přičemž zásadní navýšení vyplývalo z účasti klubu v mezinárodní soutěži až do čtvrtfinálové fáze.

Klub evidoval rekordní tržby ze vstupného v souhrnné výši 73,5 milionu Kč. Tribuny GENERALI Areny při zápasech nejvyšší domácí soutěže navštívilo 146 tisíc diváků, přičemž průměr na jedno utkání činil 9 759. V soutěžích, organizovaných mezinárodní asociací UEFA, navštívilo letenský stadion rekordních 115 453 fanoušků (průměrně 14 432).

Významně se na obchodních ziscích podílely příjmy ze sponzorských kontraktů, hlavní část klubového sponzorského portfolia tvořily v sezoně 2015/2016 společnosti SYNOT TIP, GENERALI Pojišťovna, Nike, AVE, EŽ, Pražská teplárenská, PRE, J&T Banka, Renomia a MAFRA.

Klub spustil v průběhu sezony vlastní mobilní aplikaci. Kromě mobilní verze oficiálních internetových stránek tak pro fanoušky vznikla nová platforma komunikace.

Z pohledu výdajů tvořily důležitou položku náklady spojené s hráči a realizačními týmy, které činily dohromady 218 milionů korun. Do této kategorie spadají všechny sportovní týmy AC Sparta Praha fotbal, a.s., tedy kromě A-mužstva také hráči a členové realizačních týmů juniorských a mládežnických výběrů včetně žen, kteří měli platný kontrakt s klubem.

Náklady spojené se zajištěním provozu dosáhly výše 192 milionů korun. Do této skupiny řadíme například náklady na organizaci utkání v domácích i mezinárodních soutěžích, přípravy herních kempů (přímé výdaje), dále spotřebu energií, náklady spojené se službami pro sponzory (cizí služby) či spotřebu materiálu a pojištění (ostatní výdaje). Meziročně se jednalo o navýšení této položky, zejména kvůli účasti ACS ve čtvrtfinále Evropské ligy.

Náklady na provoz stadionu (dceřiná společnost ACS Properties) dosáhly výše 54milionu korun (bez odpisů).

Fan Shop

  • Replika domácího dresu

    1190 Kč

    Kup

  • Šála ACS Hradčany

    350 Kč

    Kup

  • Bekovka Sparta

    450 Kč

    Kup

  • Povlečení kostka pro dospělé

    1150 Kč

    Kup

Pošli odkaz | Nahoru
Generální partner
Platinum partneři